Al Pla Marcell cada dimarts i divendres fan sessions de projectes de petit recorregut (6 setmanes) amb l’alumnat de 1r i 2n d’ESO. La meva tutora n’és responsable d’un dels que per mi és dels més interessants i que he tingut el plaer de veure en totes les seves sessions, la creació d’un còmic (de màxim tres pàgines) sobre algun dels mites grecs exposats al llibre “Los Mitos Griegos” de Maria Angelidou.

A causa de la meva formació vaig poder aportar després d’un temps d’observació algunes visions alternatives en la construcció del còmic. El procés consistia en la lectura del llibre anteriorment nomenat del qual han de respondre un qüestionari de cada capítol, l’estudi dels diferents Deus grecs mitjançant l’elaboració d’un mapa conceptual interactiu amb l’eina Genially, l’elaboració d’un Power Point exposant les diferents eines i recursos estilístics del còmic (tipologia de plans, vinyetes, bafarades…) i, finalment, l’elaboració del còmic que es pot fer tant a mà com amb l’eina Pixtoon.

M’ha sorprès gratament veure la creativitat dels alumnes en l’elaboració dels seus personatges i en la construcció de les seves històries, que van ser moltes vegades molt originals i divertides. També va ser interessant observar com van treballar en equip per ajudar-se mutuament a resoldre les dificultats que van sorgir durant el procés de creació del còmic.

D’altra banda, vaig tenir la oportunitat de mostrar als alumnes com les tècniques narratives com la tipologia de plans, les vinyetes i les bafarades poden ser utilitzades per crear efectes dramàtics i de suspens en les seves històries. Això els va ajudar a comprendre millor els diferents aspectes de la narrativa visual i a aplicar-los en les seves pròpies obres, i a mi a prendre consciència del nivell que tenien, per a poder plantejar la meva pròpia unitat més endavant.